۱۳۸۹ فروردین ۲۷, جمعه

هدفمند کردن یارانه ها طرحی است که تنها مسیر سقوط را نشان خواهد داد

آقای کودتاچی حواست باشد که نان شب نداشتن بسیار خطرناک است و شوخی بردار نیست.روزهای سختی را در پیش داریم خبرهای ناگواری از اخراجهای گسترده کارگران و کارمندان واحدهای صنعتی و غیر صنعتی در سطح کشور به گوش می رسد .اخراج هایی که هر یک تیری بر پیکره کودتاچیان شلیک می کند.در این روزگار روزی را پشت سر نمی گذاریم که خبر اخراج و یا تعطیلی یک واحد اقتصادی به گوشمان نرسد .عدم مدیریت صحیح و رکود اقتصادی گسترده، وضعیت اقتصادی کشور را به حدی بغرنج کرده که دیگر بصورت ملموس در اغلب خانواده ها بیکاری حس می شود.رشد و گسترش بیکاری طبیعتا موج جدیدی از اعتراضها را شکل خواهد داد .اما نکته مهم در این میان تنها به شکست و به گل نشستن کشتی اقتصادی کشور نیست بلکه تصمیماتی است که در این اوضاع وخیم اقتصادی که نان شب را به سختی می توان فراهم کرد از سوی دولت کودتا گرفته می شود.
طرح هدفمند کردن یارانه ها که بر اساس مصوبات مجلس و تایید شورای نگهبان و اظهارات غیر مستقیم دولت قرار است از اول اردیبهشت اجرایی شود چنان شوک قدرتمندی به قیمت ها خواهد داد که باورش هم برای بسیاری سخت است.اگر به قبوض برق دقت کرده باشیم می توان بخشی را دید به نام یارانه پرداختی دولت .به عنوان مثال در یک قبض که رقمش 44000 تومان می باشد رقم یارانه پرداختی دولت 217000 درج گردیده که با اجرایی شدن هدفمند کردن یارانه ها مبلغ پرداختی این قبض رقم 261000 تومان می باشد که حتی فکر کردن به آن نیز بسیاری را آشفته می کند.
کودتا بی شک در حال آمادگی برای مقابله با سیل بنیان کن اعتراضات آتی می باشد.سیل اعتراضاتی که همزمان با خرداد ماه گسترش چشمگیرتری را شاهد خواهد بود ...خبری در راه است آماده باشیم ....

۵ نظر:

  1. فکر می کنم با وجود تنفری که از اقدامات نسنجیده و جنایات دولت و حکومت دیکتاتوری داریم بهتر است که همواره دید علمی به قضایا داشته باشیم و از wishful thinking بپرهیزیم. حذف سوبسید الزاما موجب تورم نخواهد شد. چیزی که باعث تورم است کسری بودجه است. به علاوه دولت به راحتی می تواند با کم و زیاد کردن قیمتها مردم را بازی دهد. مثلا اگر دید فشار زیاد شده قیمتها را پایین می آورد. به علاوه با افزایش قیمتها مصرف کاهش خواهد یافت و مثلا در مثال شما کسی هزینه 261 هزار تومانی پرداخت نخواهد کرد.

    پاسخحذف
  2. narahatam az bicharegiye iran va mardomesh va khosh halam az in hemaghathaye in bi hame chizan...ma piroozim ...

    پاسخحذف
  3. na amir khan,dolat tavanaeeye kontorole gheymatharo nadare...ino barha neshon dade.

    پاسخحذف
  4. ایثار جان، تورم در شرایطی که دولت کسری بودجه داشته رخ داده. بنابراین اگر دولت بتواند میزان مصرف را بالا نگه دارد، به نحوی که سود حاصل از فروش محصولات نفتی کسری بودجه را رفع نماید تورم را شاهد نخواهیم بود. منتها احتمالا چون مردم توانایی پرداخت ندارند ممکن است نه تنها شاهد رکود اقتصاد باشیم بلکه شاهد تورم هم باشیم. البته این را به طور صوری نمی توان پیش بینی کرد و به اطلاعات آماری و علم اقتصاد احتیاج داریم. نکته امیدوار کننده این است که بحث بالا نشان می دهد که در حالت جدید دولت علاقه مند به تولید ثروت برای مردم خواهد شد و کمتر کارآفرینان را از کشور فراری خواهد داد.

    پاسخحذف
  5. برو بابا چرا الكي حرف ميزني خوشحالم كه مخالفان دولت محبوب شما و امسال شماييد

    پاسخحذف